27 лютого 2019 рік, служіння в середу

Не вбивай – Сергій Богачук проповідь

Презентація теми:

Досліджуючи Писання, можна провести аналогію, як через Мойсея, так і через Ісуса Христа, закон був данний на горі, але у різній формі подачі. Через Мойсея Бог сказав: «Поставлю Пророка для них з-поміж їхніх братів, Такого, як ти, і дам Я слова Свої в уста Його, і Він їм говоритиме все, що Я накажу. І станеться, кожен, хто не слухатиме слів Моїх, що Той Пророк говоритиме Моїм Ім’ям, Я покараю того.» (Зак. 18:18,19)

 Євреї стояли навколо гори, коли Бог почав говорити. «І ввесь народ бачив та чув громи та полум’я, і голос сурми, і гору димлячу. І побачив народ, і всі тремтіли та й поставали здалека. І сказали вони до Мойсея: Говори з нами ти, і ми послухаємо, а нехай не говорить із нами Бог, щоб ми не повмирали. І промовив Мойсей до народу: Не бійтеся, бо Бог прибув для випробування вас, і щоб страх Його був на ваших обличчях, щоб ви не грішили. І став народ здалека, а Мойсей підійшов до мороку, де був Бог.» (Вих. 20:18-21) «І повернувся, і зійшов Мойсей із гори, а в руці його дві таблиці свідоцтва, писані з обох їхніх сторін, звідси й звідти вони були писані. А таблиці Божа робота вони, а письмо Боже письмо воно, вирізьблене на таблицях.» (Вих. 32:15,16) Над старшим законом Бог працював три рази: перший раз проговорив, другий – написав на скрижалях, але вони випали із рук Мойсея і третій раз Мойсей вже пішов на гору з витесаними скрижалями і Бог написав.

Коли Ісус Христос прийшов і почав проповідувати, то євреї почали говорити, що Він порушує закон Мойсея. Христос відповів: «Не подумайте, ніби Я руйнувати Закон чи Пророків прийшов, Я не руйнувати прийшов, але виконати.» (Мт. 5:17)

«Ви чули, що було стародавнім наказане: Не вбивай, а хто вб’є, підпадає він судові. А Я вам кажу, що кожен, хто гнівається на брата свого, підпадає вже судові. А хто скаже на брата свого: рака, підпадає верховному судові, а хто скаже дурний, підпадає геєнні огненній.» (Мт. 5:21,22) Ісуса Христа сприймали не як Сина Божого, а звичайного успішного равина. Доносячі заповіді до народу, Христос наголошував, що справа не у вбивстві, а в думках, бажаннях.Відносно суботи, я думаю що  Христос мав на увазі, що людина повинна приділяти увагу спілкуванню з Господом щодня, а не лише один день на неділю. В єврейському законі смертну кару, кровну помсту не було відмінено, хоча Бог сказав не вбивай. (Чис. 35:9-34) Що Бог мав на увазі коли сказав: Не вбивай!? «А Я вам кажу, що кожен, хто гнівається на брата свого, підпадає вже судові…» (Мт 5:22) Пер. І. Огієнка, 1962 р. «А Я говорю вам, что всякий, гневающийся на брата своего напрасно, подлежит суду….» (Мф. 5:22) Пер. Синодальний 1876 р. Термін “напрасно” відсутній у багатьох перекладах. Невже якщо я гніваюсь даремно (напрасно), то необхідно тягнути до суду (і навпаки)? Господь говорить, що гніватись даремно, не даремно на ближнього не можна, але є деякі уточнення. Що значить гнів? У Новому Завіті щодо слова «гнів» використовуються два різних грецьких слова.  Одне означає «полум’я, що палить солому», а інше – «закоренілий гнів, що довго тліє (купа дров)». У Мт. 5:22 вжито грецьке слово, що означає гнів давній, який не прощається. Будучи керованим Святим Духом, ап. Павло говорить: «Гнівайтеся, та не грішіть, сонце нехай не заходить у вашому гніві…» (Еф. 4:26) Ми не знаємо мотивів, деталі, якими керована людина, коли вчиняє певні вчинки. Нам попередження: носити образу, неприязнь по відношенню до ближнього, то підпадає під статтю вбивства. Якщо ти ненавидиш, то у собі не втримаєш. «…Бо чим серце наповнене, те говорять уста.» (Мт. 12:34)

Рака – пустий, виродок, нікчема, ледащий. Такі слова ми вживаємо? Тут гнів проявляється вербально (в словах) за зовнішні ознаки: неохайність, не стильна одежа, не сучасна машина. Яка б людина не була, вона створена за образом і подобою Божою. Не можна говорити в гніві зневажливі, призирливі і зверхні слова на адресу ближнього, бо за це підлягають синедріону – тут або виправдання або смерть.

Божевільний, дурень… тут гнів виражається словами, які характеризують розумовий стан брата. не можна говорити в гніві дебіл, тупий, больний… за це смерть, однозначно без суду (що значить геєна – Долина Гінном).

«І коли чиє діло, яке збудував хто, устоїть, то той нагороду одержить; коли ж діло згорить, той матиме шкоду, та сам він спасеться, але так, як через огонь.» (1Кор. 3:14,15)
«Бо мусимо всі ми з’явитися перед судовим престолом Христовим, щоб кожен прийняв згідно з тим, що в тілі робив він, чи добре, чи лихе.» (2Кор. 5:10)
Коли ми мовчимо, але в грудях носимо гнів, то наше діло може згоріти. Ми спасемося, але без нагороди. Коли ми дозволяємо говорити негативно по відношеню ближнього за зовнішніми ознаками – це синедріон. «І бачив я мертвих малих і великих, що стояли перед Богом. І розгорнулися книги, і розгорнулась інша книга, то книга життя. І суджено мертвих, як написано в книгах, за вчинками їхніми.» (Одкр. 20:12) «Кажу ж вам, що за кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть вони відповідь судного дня!»  (Мт. 12:36)

Аналізуючи своє життя, якщо виявляються речі, за які необхідне покаяння, треба прийти до Христа з щирим, відкритим серцем.  «…кров Ісуса Христа, Його Сина, очищує нас від усякого гріха… Коли ми свої гріхи визнаємо, то Він вірний та праведний, щоб гріхи нам простити, та очистити нас від неправди всілякої.» (1Ів. 1:7,9)  Будьмо обережними у стосунках з ближніми! «Отож, мої брати любі, нехай буде кожна людина швидка послухати, забарна говорити, повільна на гнів.» (Як. 1:19) Нехай Бог рясно поблагословить усіх вас! А Йому повіки слава, амінь!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *