7 квітня 2019 рік, служіння в неділю

Сила молитви – Евгеній Голімбієвський проповідь

Презентація теми:

Молитваце

  • наша розмова з Богом;
  • спільність Бога з людиною;
  • вид поклоніння, вихваляння, прохання чи просто викладу своїх думок;
  • одне з найбільших благословень у нашому житті на землі. 

“А для деяких, що були себе певні, що вони ніби праведні, і за ніщо мали інших, Він притчу оцю розповів. Два чоловіки до храму ввійшли помолитись, один фарисей, а другий був митник. Фарисей, ставши, так молився про себе: Дякую, Боже, Тобі, що я не такий, як інші люди: здирщики, неправедні, перелюбні, або як цей митник. Я пощу два рази на тиждень, даю десятину з усього, що тільки надбаю! А митник здалека стояв, та й очей навіть звести до неба не смів, але бив себе в груди й казав: Боже, будь милостивий до мене грішного!… Говорю вам, що цей повернувся до дому свого більш виправданий, аніж той. Бо кожен, хто підноситься, буде понижений, хто ж понижається, той піднесеться.” (Лк. 18:9-14)

“Блаженні чисті серцем, бо вони будуть бачити Бога.” (Мт. 5:8)

Як визначити силу молитви:

  • стан благоговіння; “Отож, хочу я, щоб мужі чинили молитви на кожному місці, підіймаючи чисті руки без гніву та сумніву.” (1Тим. 2:8)
  • по волі Божій; “І оце та відвага, що ми маємо до Нього, що коли чого просимо згідно волі Його, то Він слухає нас.” (1Ів. 5:14)

“І сталося, коли Ахав побачив Іллю, то Ахав сказав до нього: Чи це ти, що непокоїш Ізраїля? А той відказав: Не я внещасливив Ізраїля, а тільки ти та дім твого батька через ваше недотримання Господніх заповідей, та й ти пішов за Ваалами. А тепер пошли, збери до мене на гору Кармел усього Ізраїля та чотири сотні й п’ятдесят Ваалових пророків, та чотири сотні пророків Астарти, що їдять зо столу Єзавелі. І послав Ахав по всіх Ізраїлевих синах, і зібрав пророків на гору Кармел. І підійшов Ілля до всього народу й сказав: Чи довго ви будете скакати на двох галузках? Якщо Господь Бог, ідіть за Ним, а якщо Ваал ідіть за ним! Та не відповів йому народ ані слова.
І сказав Ілля до народу: Я сам позостався Господній пророк, а пророків Ваалових чотири сотні й п’ятдесят чоловіка. І нехай дадуть нам двох бичків, і нехай вони виберуть собі одного бичка, і нехай заріжуть його, і нехай покладуть на дрова, а огню не покладуть. І я приготую одного бичка, і дам на дрова, а огню не покладу. І ви покличете ім’я бога вашого, а я покличу Ім’я Господа. І станеться, той Бог, що відповість огнем, Він Бог! І відповів той народ та й сказав: Це добре слово! І сказав Ілля до Ваалових пророків: Виберіть собі одного бичка, і приготуйте перші, бо ви численніші, і покличте ім’я свого бога, і огню не покладете. І взяли вони того бичка, що він дав їм, і вони приготували й кликали Ваалове ім’я від ранку й аж до полудня, говорячи: Ваале, почуй нас! Та не було ані голосу, ані відповіді. І скакали вони біля жертівника, що зробили. І сталося опівдні, і сміявся з них Ілля й говорив: Кличте голосом сильнішим, бо він бог! Може він роздумує, або відлучився, або в дорозі! Може він спить, то прокинеться! І стали вони кликати голосом сильнішим, і кололися, за своїм звичаєм, мечами та ратищами, аж лилася з них кров. І сталося, як минувся південь, то вони пророкували аж до часу принесення хлібної жертви, та не було ані голосу, ані відповіді, ані слуху… І сказав Ілля до всього народу: Підійдіть до мене! І підійшов увесь народ до нього, а він поправив розбитого Господнього жертівника. І взяв Ілля дванадцятеро каміння, за числом племен синів Якова, до якого було слово Господнє, говорячи: Ізраїль буде ім’я твоє! і збудував із того каміння жертівника в Ім’я Господнє, і зробив рова, площею на дві саті насіння, навколо жертівника. І наклав дров, і зарізав бичка та й поклав на дровах. І він сказав: Наповніть чотири відрі води, і нехай виллють на цілопалення та на дрова. І сказав: Повторіть! І повторили. І сказав: Зробіть утретє! І зробили втретє. І потекла вода навколо жертівника, а також рів наповнився водою. І сталося в час принесення хлібної жертви, що підійшов пророк Ілля та й сказав: Господи, Боже Авраамів, Ісаків та Ізраїлів! Сьогодні пізнають, що Ти Ізраїлів Бог, а я Твій раб, і що все оце я зробив Твоїм словом. Вислухай мене, Господи, вислухай мене, і нехай пізнає цей народ, що Ти Господь, Бог, і Ти обернеш їхнє серце назад! І спав Господній огонь, та й пожер цілопалення, і дрова, і каміння, і порох, і вилизав воду, що в рові… І побачили це всі люди, та й попадали на обличчя свої й говорили: Господь, Він Бог, Господь, Він Бог!” (1Цар. 18:17-39) Амінь!

 

Що ти бачиш? – Віктор Ковальчук проповідь

Презентація теми:

І днів багато помалу пливли ми, і насилу насупроти Кніду приплинули, а що вітер нас не допускав, попливли ми додолу на Кріт при Салмоні. І коли ми насилу минули його, то припливли до одного місця, що зветься Доброю Пристанню, недалеко якого знаходиться місто Ласея. А як часу минуло багато, і була вже плавба небезпечна, бо минув уже й піст, то зачав Павло радити,
говорячи їм: О мужі! Я бачу, що буде плавба з перешкодами та з великим ущербком не лиш для вантажу й корабля, але й для наших душ. Та сотник довіряв більше стерничому та власникові корабля, ніж тому, що Павло говорив. А що пристань була на зимівлю невигідна, то більшість давала пораду відплинути звідти, щоб, як можна, дістатись до Фініка, і перезимувати в пристані крітській, неприступній західнім вітрам із півдня та з півночі. А як вітер південний повіяв, то подумали, що бажання вони досягли, тому витягли кітви й попливли покрай Кріту.” (Дії. 27:7-13) 

“І було мені слово Господнї, говорячи: Що ти бачиш, Єремії? А я відказав: Я бачу мигдалеву галузку. І сказав мені Господь: Ти добре бачиш, бо Я пильную Свого слова, щоб справдилось воно.” (Єрем. 1:11,12) Богу не байдуже як і що ми бачимо, чи бачимо ми взагалі?! “Від дерева ж фіґового навчіться прикладу: коли віття його вже розпукується, і кинеться листя, то ви знаєте, що близько вже літо. Так і ви: коли все це побачите, знайте, що близько, під дверима!” (Мт. 24:32,33)

Біблійний приклад: “І промовляв Господь до Мойсея, говорячи: Пошли людей, і вони розвідають ханаанський Край, що Я даю Ізраїлевим синам; пошлете по одному чоловікові від племени своїх батьків, кожного начальника в них. І послав їх Мойсей з пустині Паран за Господнім наказом. Усі вони мужі достойні, вони голови Ізраїлевих синів…І вони розповіли йому та й сказали: Прибули ми до Краю, куди ти послав був нас, а він тече молоком та медом, а оце плід його! Та народ той, що сидить у тім Краї, міцний, а міста укріплені, дуже великі. А також бачили ми там нащадків велетня… А Калев утихомирював народ перед Мойсеєм та й сказав: Конче ввійдемо ми й заволодіємо ним, бо ми справді переможем його! Та люди, що ходили з ним, сказали: Ми не зможемо ввійти до того народу, бо він сильніший за нас… І пустили вони між Ізраїлевими синами злу вістку про той Край, що розвідали його, говорячи: Той Край, що ми перейшли по ньому, щоб розвідати його, це край, який поїдає своїх мешканців. А ввесь той народ, що ми бачили в ньому, люди високі на зріст.” (Чис. 13:27-28,30-32) Чи не говорив їм Господь, що цю землю, де тече молоко і мед, Він дає Своєму народу? За допомогою цієї біблійної історії, Господь застерігає від невіри і від прояву невдоволення по відношенню до Божих обітниць. Шлях невір’я небезпечний!

Що ти бачиш? “І приходять вони в Віфсаїду. І приводять до Нього сліпого, і благають Його, щоб доторкнувся до нього. І взяв Він сліпого за руку, та й вивів його за село. І послинивши очі йому, поклав руки на нього, і питався його, чи що бачить. І, зиркнувши, сказав той: Я бачу людей, які ходять, немов би дерева… Потім знов Він поклав Свої руки на очі йому, і прозрів той, і одужав, і виразно став бачити все! І послав Він додому його й наказав: До села й не заходь, і нікому в селі не розповідай!” (Мк. 8:22-26); “Блаженні чисті серцем, бо вони будуть бачити Бога.” (Мт. 5:8)

“А слуга Божого чоловіка встав рано і вийшов, аж ось військо оточує місто, і коні, і колесниці! І сказав його слуга до нього: Ох, пане мій, що будемо робити? А той відказав: Не бійся, бо ті, що з нами, численніші від тих, що з ними. І молився Єлисей і говорив: Господи, розкрий йому очі, і нехай він побачить! І відкрив Господь очі того слуги, і він побачив, аж ось гора повна коней та огняних колесниць навколо Єлисея!… І зійшли сирійці до нього, а Єлисей помолився до Господа й сказав: Удар цей люд сліпотою! І Він ударив їх сліпотою за Єлисеєвим словом…” (2Цар. 6:15-18)

Від того як ми бачимо, залежить наш духовний стан. Без волі Господньої нічого не відбувається. “Хай Господь буде розкіш твоя, і Він сповнить тобі твого серця бажання!” (Пс. 36:4)

  • “Бо каже про Нього Давид: Мав я Господа завсіди перед очима своїми, бо Він по правиці моїй, щоб я не захитався. Тому серце моє звеселилось, і зрадів мій язик, і тіло моє відпочине в надії. Бо не позоставиш Ти в аду моєї душі, і не даси Ти Своєму Святому побачити тління!” (Дії. 2:25-27) 
  • “не бійся, з тобою бо Я, і не озирайсь, бо Я Бог твій! Зміцню Я тебе, і тобі поможу, і правицею правди Своєї тебе Я підтримаю.” (Іс. 41:10)
  • “Я тебе не покину, ані не відступлюся від тебе!” (Євр. 13:5), – говорить Господь.
  • “Тому й я, прочувши про вашу віру в Господа Ісуса, і про любов до всіх святих,
    не перестаю за вас дякувати, і в молитвах своїх за вас згадую, щоб Бог Господа нашого Ісуса Христа, Отець слави, дав вам Духа премудрости та відкриття для пізнання Його,
    просвітив очі вашого серця, щоб ви зрозуміли, до якої надії Він вас закликає, і який багатий Його славний спадок у святих, і яка безмірна велич Його сили в нас, що віруємо за виявленням потужної сили Його, яку виявив Він у Христі, воскресивши із мертвих Його, і посадивши на небі праворуч Себе…” (Еф. 1:15-20)

Нехай очі нашого серця будуть просвічені і відкриті. Господь з нами. Він сильний зберегти, благословити і дати відповідь на молитву у Свій час. Богу нехай буде Слава навіки. Амінь!

 

Як ти живеш в останній час? – Богдан Кравчук проповідь

Презентація теми:

“А ти в тім пробувай, чого тебе навчено, і що тобі звірено, відаючи тих, від кого навчився був ти. І ти знаєш з дитинства Писання святе, що може зробити тебе мудрим на спасіння вірою в Христа Ісуса.” (2Тим. 3:14,15) Апостол Павло попереджує Тимофія які часи чекають його. “Знай же ти це, що останніми днями настануть тяжкі часи.” (2Тим. 3:1) Я хотів би увесь третій розділ умовно розділити на три таких частини:

  • 1 частина. Автор послання описує те, що буде в “останні дні”, які будуть люди і як буде складно у цьому всьому жити. 
  • 2 частина. Показано особистий приклад апостола, як він живе (служіння, переживання).
  • 3 частина. Містить поради ап. Павла до Тимофія, як правильно жити у складні і не прості часи. 

Складні часи були, про них говорили апостоли, вони є і будуть. А як жити нам християнам? Нажаль, багато людей жаліються на час, виправдовуючи свою байдужість, пасивність… Давайте звернемось до Старого Заповіту. У книзі Суддів викладається історія Ізраїльського народу на протязі 400 років. “Того часу не було царя в Ізраїлі, кожен робив, що правдиве було в його очах.” (Суд. 17:6) Бог посилав Своєму народові суддів, щоб навертати до праведного життя. Але час від часу Ізраїльський народ забував Бога, повертаючись на злі дороги.

Бог послав Своєму народові суддів, аби навернути їх до праведного життя.  Але час від часу вони відверталися від Бога та повертали на свої злі дороги. 

Характеристика жителів Ґів’ї Веніамінової:

  • відсутність гостинності (кожен зайнятий своїми справами)

“І перейшли вони та й пішли. А сонце зайшло їм при Ґів’ї, що була Веніяминова. І зійшли вони туди, щоб увійти переночувати в Ґів’ї. І він увійшов та й сів на майдані того міста, та ніхто не брав їх до дому переночувати.” (Суд. 19:14,15)

  • статева розбещеність (аморальність)

“Коли вони звеселили серце своє, аж ось люди того міста, люди розпусні, оточили той дім та стукали в двері. І казали вони тому старому чоловікові, власникові того дому, говорячи: Виведи чоловіка, що ввійшов до дому твого, і ми пізнаєм його!” (Суд. 19:22)

  • однодушність у злому

“А тепер давайте тих людей, розпусних синів, що в Ґів’ї, і ми повбиваємо їх, та й вигубимо зло з Ізраїля. Та не хотіли Веніяминові сини слухати голосу своїх братів, Ізраїлевих синів.” (Суд. 20:13)

  • вдосконалення  у військовій справі

“І Веніяминові сини з міст були перелічені того дня, двадцять і шість тисяч чоловіка, що витягують меча, окрім мешканців Ґів’и, із них були перелічені сім сотень вибраного чоловіка. З усього того народу було сім сотень вибраного чоловіка, із нечинною рукою правиці своєї, лівші, кожен той кидав каменем із пращі на волос, і не схибував.” (Суд. 20:15,16)

Характеристика жителів Віфлеєму (“будинок хлібу”):

  • благословляють іменем Божим

“Аж ось прийшов із Віфлеєму Боаз, та й сказав до женців: Господь з вами! А вони відказали йому: Нехай поблагословить тебе Господь!” (Рут. 2:4)

  • дотримуються Божого Закону

“А Боаз прийшов до брами, та й сів там. Аж ось проходить родич, про якого говорив був Боаз. І він сказав йому: Зайди сюди, послухай, і сядь отут! І той зайшов і сів. А Боаз узяв десять мужа зо старших того міста та й сказав: Сідайте тут! І вони посідали. І сказав він до родича: Ділянку поля, що нашого брата Елімелеха, продала Ноомі, яка вернулася з моавського поля. А я постановив: Подам тобі до ушей твоїх, говорячи: Купи при тих, що сидять тут, та при старших мого народу. Якщо викупиш викупи, а якщо не викупиш скажи мені, і нехай я знаю, бо окрім тебе нема кому викупити, а я за тобою. А той сказав: Я викуплю.” (Рут. 4:1-4)

  • благословляють новостворені сім’ї іменем Господнім

“І сказав увесь народ, що були в брамі, та старші, свідки: Нехай дасть Господь цю жінку, що входить до дому твого, як Рахиль та як Лію, що вони обидві збудували Ізраїлів дім. І розбагатій в Ефраті, і здобуть собі славне ім’я в Віфлеємі. А з насіння, що Господь дасть тобі від цієї молодої жінки, нехай стане дім твій, як дім Переца, що Тамар породила була Юді.” (Рут. 4:11,12)

  • при народження дитини кличуть ім’я Бога

“І сказали жінки до Ноомі: Благословенний Господь, що не позбавив тебе сьогодні родича! І буде славним ім’я його серед Ізраїля. І він буде тобі потішителем душі та на виживлення твоєї сивини, бо породила його твоя невістка, що любить тебе, що ліпша тобі за сімох синів.” (Рут. 4:14,15)

Випадковість це чи ні? Але пройдуть роки, із Гиви Веніамінової вийде перший цар Ізраїльського народу – Саул, який згодом відступить від живого Бога. І Бог вибере чоловіка за серцем Своїм (1Сам. 13:13) – Давида, із юдейського міста Віфлеєм. 

Що говорили пророки?

1. Пророк Осія оттотожнює Ґіву Веніамінову зі злом. 

  • “Глибоко зіпсулись вони, як за днів тих Ґів’ї, Він згадає за їхні провини, Він їхні гріхи покарає!” (Ос. 9:9);
  • “Від днів Ґів’ї грішив ти, Ізраїлю! Там вони полишились були, чи ж їх не досягне в Ґів’ї війна проти синів беззаконних?” (Ос. 10:9)

2. Пророк Міхей пророкує прихід Ісуса Христа саме із міста Віфлеєм. 

  • “А ти, Віфлеєме-Єфрате, хоч малий ти у тисячах Юди, із тебе Мені вийде Той, що буде Владика в Ізраїлі, і віддавна постання Його, від днів віковічних.” (Мих. 5:1)

Брати і сестри, ми живемо в “останній” час. Люди, навіть християни, роблять те, що здається правильним в їх очах, втрачаючи пробіблійні цінності і орієнтири. Як нам жити? Відповідь одна, дивитись на тих, хто йшов попереду нас. ““А ти в тім пробувай, чого тебе навчено, і що тобі звірено, відаючи тих, від кого навчився був ти.” (2Тим. 3:14) Тримайся Божої науки, яка підтверджена пролитою кров’ю Сина Божого. “І зодягнений був Він у шату, покрашену кров’ю. А Йому на ім’я: Слово Боже.” (Одкр. 19:13) Біблія – це не просто книга, яку можна читати. Це Слово від Самого Бога, яке живе та діяльне на протязі існування людства. Тож шануймо Його Слово, виконуючи в точності все, що Господь закликає робити. Наслідуймо благословення! Амінь!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *